Monday, June 3, 2013

Belajar untuk BANGKIT dari perpisahan. GET OVER !


Assalamualaikum


merasai satu fasa perpisahan /clash/putus dengan orang yang kita sayang adalah satu fasa yang paling menyeksa hati.time tu muke kite kalau duk kat tepi tong sampah..tong sampah lagi nampak happy dari kite..fakta..apatah lagi kalau kita ditinggalkan ..or putus kerana orang ketiga..etc..pendek kata..hubungan terputus dalam keadaan yang tidak berstyle ! ye ke ? hurmm habis apa yang style ?

bercakap lebih senang dari yang merasa..namun pada sapa2 yang pernah termakan tahi..memang tau camne horible nye rasa tahik tu..hanya siapa2 yang pernah menangis sampai kering airmata tahu macammana rasanya..lumrah..Tuhan menjadikan manusia ini lemah. rapuh. aku setuju dengan statement ni "sekuat manapun seseorang tu, pasti ada something happen yang boleh jatuhkan dia" It’s not easy to forget someone- you may never forget him/her… But you can learn from it. Everything in life is a lesson..what you take from what you learned is what is important. If something did or didn’t happen, it did or didn’t for a reason..

-at first..bila putus..perkara pertama yg bermain dlm fikiran..why ?why ?how ?apa salah aku ??sampai hati dia buat aku camni..and pastinya kita nangis berhari hari..meratap..tidur tak lena..makan tak lalu..termenung..

-lepas kite dah cuba macam2 still orang tu tak kembali..tak nak kat kite..mulalah kite mencarut dan menyesal dengan apa yang berlaku..mula lah kite cakap..celaka punye jantan..sial la..pergi mampus la..padahal kat dalam hati kita berharap dia balik ngan kita..mula lah kata2 ni bersarang kat dalam kepala otak kite.."I hate that you used me..I hate that I wasted it with you..I'm tired of wanting something I can't have..I'm tired of hurting me for things that aren’t my fault..so on and so forth.." 
*hey korang!! wake up! jangan sesekali berharap kat dia balik. but, please why not korang keraskan hati korang untuk orang yang dah sakitkan hati korang, yang dah lukakan hati korang. right ?

-after beberapa minggu clash..kite pasti akan jadi fulltime stalker..kite stalk fb die..stalk twitter die..stalk kat mana dia pergi..apa je yg die buat..kite try nak dapatkan yang paling latest ttg dia.tepat n jitu.memang time ni..kite jadik macam orang yang tak tahu malu..orang nasihat apa..kite tak peduli..yang penting..kite nak tahu dia buat apa, dengan siapa, kat mana..
*but, not for me. buat apa nak stalk orang yang dah sakitkan hati aku. haha sorry. inilah aku yang sebenar. bila dah nekad dengan satu keputusan. hati memang jadi kering !

-pastu bila kite tengok die ngan orang yang baru..mula lah kite membandingkan die ngan kite..mula lah kat dalam hati duk kata eleh..eleh..
and bila kite tengok orang baru tu lebih hebat dari kite..hati kite cemburu tibe2..tak pasal2 nangis..jantung berdegup macam petir.laju.pantas. *came on babe ! dont be like this okay. :)

time ni lah lepas kite meratap..kite harus bangkit..kite harus kuat..kita try lupakan die slow2..time ni part yg paling susah..kite duk tunggu2 dia..tp sampai bila??tak kan kite nak tunggu dia sampai hari kiamat?sampai kite tinggal tulang baru nak give up??

remember this..
cry a river..build a bridge..and get over it!!

ye..kita hilang seseorang..tapi jangan sampai kite hilang diri sendiri..
tak de sapa yang boleh bantu kite melainkan diri kite sendiri..

ingat bait lagu ni..???

First I was afraid
I was petrified
Kept thinking I could never live without you by my side..

"But I spent so many nights
thinking how you did me wrong
I grew strong
I learned how to carry on"

so true..apa yang die buat kat kita adalah semangat untuk kite bangkit..think..apa guna dia pada kita ?

jangan lihat apa yang dia BUAT melemahkan semangat kite..dunia kite belum end..kita kena bangkit..prove to him/her that you are okay even you are alone..

belajar jadi sombong sikit.
tanam kat dalam diri..

"hari ini kau buat aku.hari ini kau buat aku nangis.hari ini kau nampak aku macam longkang. jangan terkejut if one day nanti..kau yang nangis.orang buat kau.and aku kau, akan nampak macam bidadari.aku akan tunggu detik itu.masa itu akan tiba.serius."

so..learn to wake up when u fall..life is too short to wasting your time by keep begging, keep calling, keep stalking..keep waiting someone that never be yours..

and bila korang ingat tentang dia..keep on your mind that..you dont need her/him anymore..

"Go on now
go walk out the door

just turn around now'cause you're not welcome anymore 
weren't you the one who tried to hurt me with goodbye????""


so..back off!

kau yang pernah melukakan hati..lihat aku yang tetap gagah berlari..maaf..kaki mu terlalu kecil..tak cukup untuk buat aku mati.!!!!

nota kaki: just my random thought..and from my lover blogger.

this is what i learned from my bad experienced.. and harap maaf kepada yang terasa. saya x salahkan awak. but, aku hargai kejujuran kau. 

kepada 2orang member aku yang sangat2 memahami aku. thanks tau ! aku sayang korang ! masuk matrik kena kuat tau ! pointer kena tinggi. promise me okay ? hurmm. aku hargai sangat kawan2 aku ni. bila 15 april something bad happen kat diri aku. hari2 dorang naikkan semangat aku balik. still remember malam tu kau call aku semata2 xnak aku sedih sorang2. terima kasih banyak2 zera and aleen. :)





the fully yellow people ! (left) the person that who i really need.






penulisan tidak seberapa..maaf..



Thanks for reading this





klu da bace..jgn lupa komen tau..

1 comment:

  1. bertemu dan berpisah adalah lumrah kehidupan..tidak ada yg kekal di dunia ni..semuanya pinjaman..

    singgah folo blog cantik ini

    ReplyDelete

 

Copyright 2015 © Ziela Roslee. Design by Ayu Barbydol