Friday, March 21, 2014

MPA !


Assalamualaikum..

Sebenarnya niat dihati tak nak citer benda ni but, I don't have anyway to do. Tak tahan dah nak menahan. haha. ayat macam apa je. kalau exam ni mesti fail. 
Hurm actually, aku memang tak suka citer benda-benda yang aku rasa sangat sukar untuk orang faham kat orang lain. but, for this time I have to do.
okay seperti yang ada kat title tu. About MPA ! MPA is stand for Majlis Pengawas Asrama. Ceghita dia camni.. sepatutnya aku kena pergi kem kempipinan mpa as I'm also one of them. But, aku ni baru je balik kem pengakap yang sangat adventure tu. Lagipun dorang semua kanak-kanak means budak arus perdana. Hanya aku, alin, ammar and asri je mpa dari form6. Cuba bayangkan macam mana kitorang kat sana ? Konfem kami sangat-sangatlah x enjoy. Lainlah kalau pergi dengan member sendiri. Lepastu kem ni wajib pula semua mpa kena pergi. what ? erghh.. satu lagi masalah.. kalau x pergi kem tu kena jumpa ustaz yazid sendiri. okay. semalam aku, alin and ammar dah 2 kali ulang-alik pergi pejabat sekola cari ustaz but, tetap x jumpa. and kitorang decide nak buat surat. hurmm.. 
bila buka phone tengok pula ada cikgu send something kat dalam group mpa 
"sebelum terlupa...bagi mpa tingkatan 6 A stpm yang x mengikuti kem...wajib buat surat tunjuk sebab and jumpa sendiri dengan ustaz yazid pada hari isnin 31hb 3 2014....harap maklum..." -cg. haslizah-

sigh !!! don't worry la cikgu.. surat kami dah ada. 

okay nak dijadikan cerita sebenarnya aku memang tak nak jadi MPA ! bukan terbeban or apa.. ceh belagak ! haha terbeban la jugak. Balik dari kelas ofcourse sampai bilik nak tido.
but, dorang still memekak dalam bilik tu. bising ! nasib aku boleh tahan lagi.. 

but, ada masa aku akan menangis hanya kerana mpa ! and kengkawan tersangatlah memahami situasi aku sampai kutuk2 dorang. ni dah terlebih faham ni. aku x minta korang kutuk pun. haihh.. korang2.. haha

betul apa yang ustazah haslinda cakap beberapa hari yang lalu.. ceh.. ayat.. haha
"Hanya orang yang pernah amek stpm je tahu betapa susahnya stpm." 
Kalaulah diorang tahu konfem dorang x bash kami. konfem diorang xde nak cari pasal ngan form6. xde la diorang asyik nak cari kesalahan kami. hailah manusia. 

Kadang-kadang sedih jugak. Diorang bukannya tahu pun kerja sekolah yang berlambak dengan pbsnya lagi.. dah la xfaham. pastu malam-malam nak pinjam lappy. ingatkan nak buat apa. but, tengok movie. see ! sama je. ish. sabar je lah.. :(

ni gambar nak pi kem pengakap ye. jangan silap pulak. 







klu da bace..jgn lupa komen tau..

0 comment:

Post a Comment

 

Copyright 2015 © Ziela Roslee. Design by Ayu Barbydol